Ice Watch

Ice Watch



De Ice-Watch-tijd verdient 60 seconden lezen ...

De tijd is nooit echt hetzelfde geweest sinds de komst van Ice-Watch op de horlogemarkt in 2007. Een horloge met een kleurrijk concept gericht op mode en toegankelijkheid zou een internationaal merk genereren, intergenerationeel en intercultureel 'goed in zijn hand'. Sindsdien blijft het tikken, evolueren en op een transparante manier nieuwe collecties uitvinden. Een waarde die wordt overgebracht door de naam die het heeft gekozen: ICE.

Zijn gewaagde zet - het horloge transformeren in een modieus en toch chic accessoire - had kunnen smelten als ijs voor de zon. Integendeel, het is een van de coolste hits ter wereld geworden. Hiervoor heeft het merk Ice-Watch ervoor gekozen om elke minuut van deze gecontroleerde globalisering te beleven en te zoeken naar de vaardigheden waar ze zijn. Kwestie van een goede timing. Ten dienste van zijn creatie zonder grenzen, is er het talent 'ontworpen in België' en de ernst van de Belgische diensten, de kwaliteit van de Japanse bewegingen (Miyota), de Chinese expertise van productie en montage.

Wij geloven, zo wordt gezegd, een boom aan de wortels: ze blijven stevig aangeplant in België dankzij de wil van de oprichter en CEO van het merk Ice-Watch, Jean-Pierre Lutgen. Marketing, communicatie, juridische aspecten en webacties zijn verdeeld tussen Brussel en Bastenaken waar de lokale verankering in 2014 verder werd versterkt door de bouw van een Europees opslagcentrum van 6000 m2. Van tandwielen tot tandwielen, van sterke teams tot dynamische partners, van toegewijde ontwerpers tot toegewijde distributeurs, het merk Ice-Watch heeft zichzelf de middelen gegeven om zijn aanwezigheid op internationale schaal voortdurend te vergroten.

Flexibiliteit en reactievermogen worden op elk niveau aangemoedigd, zodat we beter begrijpen hoe een eenvoudig idee kan worden omgezet in een trendy accessoire dat door de hele wereld wordt gedragen. Meerdere stijlen: minimalistisch, sportief, stedelijk, ultra-kleurrijk, glamoureus, romantisch. Multimateriaal: Ice-Ramic, siliconen, metaal, leer. Multi-public: mannen, vrouwen, kinderen en junioren. Multi-desires: 8 tot 10 nieuwe collecties per jaar, voorzien van een geschroefde bodem en daardoor waterdicht tot 10 ATM. Verzamelaars en meer gerichte modellen verschijnen volgens partnerschappen en prestigieuze co-branding (BMW Motorsport, Pantone Universe, Vendée Globe Race). Het brede assortiment Ice-Watch-horloges kan worden aangepast aan het leven en de activiteiten van degenen die ze dragen. Het is meer dan een marketingstrategie, het is de toewijding van een toonaangevend en legitiem merk in zijn sector.

Het merk Ice-Watch geniet een hoge zichtbaarheid, of het nu om de pols is, in de "BeCubic" -boxen, op sociale netwerken (4.500.000+ Facebook-fans) of via het uitgebreide netwerk van Flagship Stores, Ice-Stores, kiosken en verkooppunten. De collecties hebben meerdere productplaatsingen gegenereerd in de internationale muziekscene: Black Eyed Peas, Jennifer Lopez, David Guetta, enz. Hun spierdynamiek trok grote sporters aan die de ambassadeurs speelden:
- Philippe Gilbert wereldkampioen wielrennen,
- zwemmer Florent Manaudou
- DTM kampioenschapsrijder Marco Wittmann rijdend in zijn Ice-Watch BMW M4.
Nu kan het merk Ice-Watch bogen op een prachtig tv-publiek dankzij de scherpe Miss Weather: Tatiana Silva, de knappe Belgische die nu regent en schijnt op TF1, de eerste Franse televisiezender.