Waarom geschenken ?

 

Geven bestendigt de relatie.

Waarom geven bedrijven en mensen cadeaus ?
Welke momenten zijn goed om iets te geven?
De psychologie van het geven en geefmomenten.

Bron : Promobiss - januari 2014

Lees meer in dit artikel

Gratis promotie artikelen hebben invloed op aankoopgedrag van de Belg.

79 % van de mensen die verantwoordelijk zijn voor de winkelaankopen koopt soms een product waar een geschenk bij zit.
9% koopt zelfs systematisch producten waaraan een gratis geschenk verbonden is.

Dat blijkt uit een studie van Dedicated Research. Het marktonderzoeksbureau voerde op vraag van de Belgian Association of Promotional Products (BAPP) een online studie uit bij 604 personen.
Verder blijkt de impact van gratis promotie artikelen hoger te zijn dan de impact van kortingsbonnen al is het verschil gering : 57 % verkiest immers een geschenk boven een coupon.
Het marktonderzoeksbureau onderzocht ook de ideale periode voor adverteerders om geschenken aan te bieden Hieruit blijkt dat september en de zomervakantie de beste periodes zijn.
Tot slot vindt bijna twee derde van de ondervraagden dat merkproducten zelden geschenken aanbieden.

Bron : MediaMagazine - MM News 14-03-2012 pagina 5

Lees meer

 

4 op 5 kmo's delen geschenken uit

Een onderzoek door het Nationaal Syndicaat voor Zelfstandigen (NZZ) geeft aan dat 83% van de kmo’s geschenken uitdeelt.

Bron : Gazet van Antwerpen, Dec. 2012

Lees meer

 

Relatiegeschenken en promotieartikelen : hoe kan je ze het beste kiezen ?

  • Hoe kan je het best je relatiegeschenken kiezen?
  • Waar kan je ze vinden?
  • Hoe kan je opvallen en je doel bereiken?
  • Welk budget moet je er aan toekennen?
  • Is het ene moment geschikter dan het andere om ze te overhandigen?
  • Aan wie moet je ze geven?

 

Het zijn maar enkele vragen die men tijdens een rondetafelconferentie heeft proberen te beantwoorden …

Bron : Experience – februari 2013

 Lees meer

 

In de bres voor promotionele producten

Diverse studies geven aan dat promotionele geschenken een krachtige communicatietools vormen.

Bron : Rendevenement – november 2012

 Lees meer

 

Facts & Figures

Promotionele producten zijn de hoofdingrediënten binnen iedere succesvolle campagne.
Ze verhogen naamsbekendheid en loyaliteit en creëren een voorkeur voor bedrijven die promotionele producten als deel van hun reclame campagne inzetten.

Bron : Promotional Products Association International (PPAI)

 Lees meer

 

Consumenten houden van geschenken

83 % wenst ze graag te ontvangen;
48 % zou er graag nog meer ontvangen;
58 % houdt ze bij zich
91 % gebruikt ze in de keuken
74 % gebruikt ze op het werk
55 % gebruikt ze in de slaapkamer

Kortom, consumenten gebruiken ze iedere dag, ze gebruiken ze overal bij en houden ervan.

Deel deze liefde voor geschenken en haal alles van uw investering. Bouw uw activiteiten rond promotionele producten.

Bron : Promotional Products Association International (PPAI)